Att stödja våra kunder i deras e-postmarknadsföringsframgång har varit en av våra hörnstenar sedan dag ett. Oavsett om det gäller strategisk rådgivning kring tillväxt, eller vägledning för att öka din leveransbarhet av mail, så finns vårt team av e-postmarknadsföringsexperter här för dig.
Vi tar leveransbarhet på stort allvar
Det går åt mycket tid och planering till att åstadkomma en riktigt bra e-postmarknadsföringsstrategi. Vi tar leveranssäkerhet på största allvar, då vi vill att våra kunders e-postmarknadsföring ska nå sin fulla potential. För att e-postmarknadsföring ska vara framgångsrikt, krävs det att mail når önskade mottagare vid den planerade tidpunkten. Med Rule når du kundens inbox som planerat.
Vi håller koll på de tekniska bitarna
På Rule håller vi koll på så många faktorer som möjligt, för att säkerställa att dina mail når kundens inbox. Vi har de absolut bästa förutsättningarna för hög leveransbarhet genom avancerade tekniska lösningar samt ett dedikerat team av experter. Då vi är en leverantör av kommunikationslösningar, har vi även en självklar roll i att stötta våra kunder i att göra leveransbarheten av deras mail så bra som möjligt.
Kundsupport i bra infrastruktur
Det perfekta scenariot är att dina mail når alla dem som du tänkt att ditt mail ska nå. Du vill såklart att så många som möjligt ska öppna, klicka och dela ditt utskick. Grunden för detta är din kundbas och adresserna som är inkluderade i den basen. Rule utvärderar följande punkter tillsammans med kunden:
- Metoden som används för att samla in e-postadresser: Vad för typ av opt-in process används? Hur lätt är det att opt-in och opt-out?
- Data hygien: Är din kundbas med tillhörande data uppdaterad? Eller ligger massa gamla e-postadresser och skräpar?
- Skriver du relevant innehåll? ISPs (Internet Service Providers) utvärderar ditt rykte som avsändare och innehållet av ditt mail. De använder det som en indikator för huruvida ditt mail ska landa i inbox eller inte.
Vi ser till att infrastrukturen är 100 % funktionell från vår sida på följande sätt:
Avsändarens ansvar
Självklart påverkar avsändaren sin egen leveransbarhet. Avsändare med bra leveransbarhet värdesätter “rena listor”, spenderar tid för att förstå sin publik och levererar högt relevanta budskap. Som avsändare ansvarar man över vad man skickar och till vem man skickar det. Email-system väntar och ser hur mottagare som engagerar med ditt mail. Om dina mottagare visar på mycket engagemang kommer du att ha ett bra avsändare-rykte och om dina mottagare inte visar något engagemang, eller värre, spam-markerar ditt mail, kommer du att få ett dåligt avsändare-rykte.
Behöver du extra resurser för leveransbarhet?
Dyk ännu djupare in i leveransbarhet för att maximera resultat. Lär dig mer om hur du ökar leveransbarheten i dina mail. För Rule kunder som kräver extra kontroll över sin leveransbarhet och avancerade lösningar, erbjuder Rule förstärkta resurser. Tjänsten är en tilläggstjänst som riktar sig främst till Enterprise kunder, men som är tillgänglig för alla kunder som vill maximera sin leveransbarhet. Vårt team av experter kommer att arbeta med dig för att hålla ett öga på viktiga leverans-indikationer, dela kunskap kring leveransbarhet och vidta specifika åtgärder för att optimera din leveransbarhet. Vill du veta mer? Kontakta oss.
Har du ännu inte ett Rule konto och vill komma igång med datadriven marknadsföring? Skapa ett gratis konto redan idag.