Skicka digitala kvitton genom Rule
Digitala kvitton är inte bara ett praktiskt sätt att hålla reda på transaktioner som underlättar för er och era kunder. Ett digitalt kvitto kan dessutom vara ett led i att bygga en bättre kundrelation eftersom det ger er data som ni kan ha användning av. Med digitala kvitton kan också det manuella arbetet reduceras. All form av automatisering innebär en resursbesparing i långa loppet.
Digitala kvitton är attraktivt för era kunder
Digitala kvitton skapar värde för både företag och konsumenter. Undersökningar visar att de blir allt mer efterfrågade. Istället för att få ett papperskvitto som är svårt att hålla reda på, föredrar många kunder att få ett digitalt kvitto via SMS utskick eller email. Det blir ett mervärde till transaktionen. Alla utbyten ni har med era kunder är en del av kundupplevelsen och smarta kvitton kan bidra till att kunder får en positiv erfarenhet av ert företag. Här är några av fördelarna med digitala kvitton utifrån kundens perspektiv:
- De är lätta att hålla reda på
- De ger bättre ekonomisk överblick
- Digitalt kvitto kan personanpassas
- Utan papperskvitton blir det mer plats i plånboken
- Digitala kvitton är alltid snabbt tillgängliga
- Det är miljövänligt
- Att ha bättre koll på kvitton innebär bättre koll på garantitider
Ett digitalt kvito signalerar dessutom att företaget som skickar kvittot är bra på digitalisering och ligger i utvecklingens framkant. För företagskunder har digitala kvitton den fördelen att de gör det enklare att sköta bokföringen. All administration som handlar om hantering av inköp och utlägg kan också effektiviseras med smarta digitala kvitton. Ett digitalt kvitto eller ett smart kvitto är alltså ett kvitto som har mervärden jämfört med papperskvitton. Digitala kvittot kan också formges på ett sätt som harmonierar med företagets digitala närvaro och kommunikation för att skapa en bättre helhet.
Skicka kvitton digitalt och utnyttja viktig orderdata
Målgruppsanpassad digital kommunikation blir allt viktigare för de flesta företag. För att man ska kunna anpassa innehåll och tilltal så krävs det dock att man har tillgång till relevant data som lätt kan omsättas. Kvitton som sparas digitalt kan ge just detta och i sig vara ett sätt att kommunicera med era kunder. De innehåller viktiga uppgifter om genomförda köp. Genom att utnyttja viktig orderdata kan du inkludera personligt anpassade budskap i digitala kvitton privatpersoner.
Transaktionsdata skapar affärsmöjligheter
Transaktionsdata kan skapa affärsmöjligheter och till exempel ligga till grund för personliga erbjudanden och vara en del av den information som hjälper er förstå vad en kund kan tänkas behöva. Idag såväl som i framtiden. Det handlar också om att kunna skapa värde för era kunder i form av relevant content vid framtida kontakter. Att vara datadriven i all kommunikation är att agera målmedvetet och utifrån en relevant analys – istället för att chansa. Det tjänar alla på, inte minst era kunder.
Skicka digitalt kvitto via SMS från Rules plattform
Digitalisering är en omställning som genomförs på bred front i samhället. Övergången till digitala kvitton är ett tydligt exempel på det. Även om det kan finnas ett motstånd från vissa är detta framtiden. Genom Rule får ni tillgång till avancerade funktioner för att skapa kvitton och använda dem tillsammans med andra digitala verktyg. Digitala kvitton kan skickas via SMS utskick till kunder från Rules plattform där ni även har tillgång till en rad andra verktyg som stärker företagets digitala kommunikation.
Kombinera kvitton digitalt med transaktionsmail
Transaktionsmail har mycket hög öppningsfrekvens jämfört med andra meddelanden. I samband med att ni skickar ett kvitto har ni ett utmärkt tillfälle för mer kommunikation. Ni kan ge en rabatt, marknadsföra en produkt med anknytning till det som kunden just har köpt eller uppmuntra kunden att ge er feedback genom att till exempel klicka på en ikon i mailet. Varje interaktion är en möjlighet för er att förmedla den bild som ni vill att era kunder ska ha av ert företag. Med hjälp av Rule kan en stor del av er digitala kommunikation automatiseras samtidigt som den är målgruppsanpassad eller till och med personifierad utifrån relevant kunddata. Detta gäller även automatiskt kvitto vid försäljning
Transaktionsmarknadsföring
Transaktionsmarknadsföring är en strategi som är inriktad på snabb försäljning och fokuset ligger därför på att maximera försäljningsvolymen och intäkterna. Denna typ av marknadsföring skiljer sig markant från relationsmarknadsföring, där målet istället är att skapa en långsiktig relation med kunden. Med transaktionsmarknadsföring uppmuntrar man kunden till att göra ett engångsköp, till exempel via kuponger och rabatter, 3 för två, köp en få en gratis. Kom igång med kvittohantering och skicka digitala kvitton via email eller SMS med Rule Communication.