Det har blivit dags att vinka hejdå till 2022 och WOW – vilket år vi lämnar bakom oss! Mycket har hänt runt om i världen, vilket har påverkat handeln på flera olika sätt. Det har även hänt stora förändringar på Rule, både internt och i vår plattform, saker som vi kan se tillbaka på med stolthet. Men innan vi stänger dörren för 2022 helt, ska vi blicka bakåt en stund och summera året som varit på Rule.
Det här var Rule 2022:
Tillväxt
Rule fortsätter sin tillväxtresa, både internt och i vår kundbas. Vi har under året fått förtroende från företag inom alla möjliga olika branscher, att hjälpa dem bli framgångsrika med sin digitala kommunikation. Vi fortsätter också att utmana normen och strävar alltid efter de bästa resultaten, för att hela tiden kunna tillgodose våra kunders behov.
Rule blev Gasellföretag 2022
Varje år utser Dagens industri de snabbast växande företagen i Sverige till Gasellföretag och under 2021 var det Rules tur att bli det för första gången. Med glädje och stolthet, tog vi emot vårt andra Gasellpris, då vi blev utnämnda till Gasellföretag även 2022. Gasellundersökningen rankar Sveriges mest framgångsrika företag och faktum är att mindre än 1 % av Sveriges aktiebolag uppfyller kraven för att få kallas Gasellföretag. Därför känns detta återigen mycket ärofyllt och vi är otroligt stolta över vår resa hittills.
Vi står bakom GDPR
Under 2022 har GDPR varit ett hett och centralt tema, inte bara runt om i Europa utan också hos oss. Vi har pratat mycket om vikten av att äga sin första parts data för att kunna kommunicera på kundernas villkor, och kunna leverera skräddarsydda budskap. Allt för många företag som har sin kundbas i Europa, använder än idag amerikanska leverantörer för sin digitala kommunikation. Vilket innebär en risk för kundernas data och integritet.
Under årets gång, har vi lyft ett flertal kundcase där flera stora företags jurister avrått användandet av just amerikanska leverantörer. Många företag vet inte ens vet om risken av att använda amerikanska leverantörer och varför man bör använda en GDPR-säker plattform som Rule, om man har kunder i Europa. Vi är stolta över att kunna garantera att vår datahantering är helt i enlighet med GDPR och att våra kunder kan känna sig trygga med att använda oss.
Uppdateringar och förbättringar i plattformen
Det här året har gått i en rasande takt när det kommer till uppdateringar och förbättringar i plattformen. Med ett sammansvetsat tech-team och önskemål från kunder, har vi kunnat bygga drömlika lösningar i vår plattform. Vi skulle nästan kunna kalla år 2022 för releasernas år. Här nedan kan du se varför.
Rules fristående SMS-tjänst
En av årets största lanseringar är självklart Rules fristående SMS-tjänst. Då vi såg en stor efterfrågan på att kunna använda en fristående tjänst för endast SMS, skapade vi upp ett unikt SMS-abonnemang. Rules SMS-tjänst går alltså att använda helt fristående, oavsett om du använder en annan befintlig plattform för digital kommunikation och CRM. Det ger även dig som sitter fast med andra leverantörer, möjligheten att kommunicera via den mest konverterande kanalen SMS.
SMS i Journey Builder
Nästa stora release detta år var när vi lanserade SMS i Journey Builder, vilket varit efterlängtat av många kunder. Genom att inkludera SMS i din kommunikation, kan du nå fler kunder, öka antalet konverteringar på dina kampanjer och uppmuntra dem till fler köp. Med SMS i Journey Builder kan du nu bygga ut dina kommunikationsflöden genom att inkludera ännu en kanal, och också komplettera dem med unikt anpassat innehåll för mottagaren.
Facebook Custom Audience
Vi har utvecklat en koppling till Facebook som gör det enklare för dig att öka din kundbas och snabbare nå potentiella kunder. Med ett simpelt knapptryck, kan du nu ladda upp dina aktiva medlemmar inne i Rule, direkt in till Facebook. Det möjliggör Rules nya integration till Facebook Custom Audience. Nu slipper du alltså alla manuella steg, när du ska skapa upp anpassade målgrupper i Facebook.
Google Ads Audiences
Det är inte bara Facebook som vi byggt en ny, cool koppling till utan även Google. Med Google Ads Audiences kan du enagagera dina kunder i flera kanaler och även nå ut till nya prospekt. Genom Google Ads Audience integration, kan du skapa upp målgrupper i Google Ads med ett enkelt knapptryck, baserat på din befintliga kunddata som finns samlad i Rule. Det ger dig oändligt med möjligheter att nå en bredare publik och framför allt, prospekt som liknar dina befintliga kunder.
Preferenser för e-post 2.0
Under 2021 lanserade vi preferenser för e-post. En funktion i Rule som ger dina prenumeranter möjlighet att själva bestämma vad för budskap de vill ta emot från ditt företag när ni skickar e-post till dem. På så sätt kan du drastiskt minska antalet avregistreringar på dina utskick. Under 2022 gjorde vi en uppdatering av denna funktion, som innebär att du snabbare och enklare kan administrera dina olika preferensgrupper. Du ser direkt ett utkast på hur dina preferenser kommer visas för dina kunder, och att redigera dem har aldrig varit smidigare.
Rabattkoder i Rule
Vi släppte funktionen rabattkoder som ger dig möjlighet att enkelt kunna ladda upp dina egna rabattkoder i Rule och därefter inkludera dessa i dina utskick till kunder. Du bestämmer själv hur utformningen på dina rabattkoder ska se ut. Exempelvis skulle de kunna vara i form av digitala presentkort, en nykundsrabatt eller varför inte unika VIP-erbjudanden? Med rabattkoder ökar du inte bara chansen till försäljning uta skapar även lojala, återkommande kunder.
Rule notiser
Det var inte alls länge sedan vi presenterade en ny funktion som vi valt att kalla Rule notiser, av den enkla anledningen att det är Rule plattformen som kommunicerar med användaren. Med Rule notiser kan våra användare hålla sig uppdaterade om händelser som sker i plattformen, exempelvis om något i plattformen skulle gå fel. Det innebär att användaren snabbt kan få information om vad felet som inträffat handlar om, det får dom antigen via SMS eller mail, och således åtgärda felet.
Design, branding & visuell identitet
Under 2022 har vi gjort stora uppdateringar i vår design och i Rules gränssnitt. Många av de beslut som vi tagit gällande att uppdatera och utveckla plattformen, baseras på direkta önskemål från både kunder och partners. Vi har förenklat befintliga funktioner, men också utvecklat nya som ska hjälpa våra kunder att snabbare navigera sig i plattformen och enklare kunna skapa framgångsrik digital kommunikation. Ni kan under det kommande året förvänta er ännu fler designuppdateringar i plattformen, så håll i er!
Uppdaterad vy för medlemmar och Journeys
Några av de uppdateringar som våra användare mötts av i plattformen är vyerna för Journeys och medlemmar. Uppdateringen i dina Journeys har gett användare möjligheten att enklare kunna navigera sig mellan sina kommunikationsflöden eller “Journeys”, som vi också kallar dem, och administrera dessa sektioner med budskap – helt friktionsfritt.
Vi uppdaterade även vyn för medlemmar, vilket har gett våra användare möjligheten att enklare kunna selektera sina medlemmar i Rule. Kundkorten är nu också mer kompletterande än tidigare, vilket både ger användaren en bättre överblick och gör dem lättare att jobba med.
Ny startsida på hemsidan
Det är inte bara Rules interface som har uppdaterats, utan även vår hemsida. Som många av er säkert har sett, så har vi under hösten uppdaterat vår startsida. I samband med att designen i vår app successivt uppdateras, var det även dags för ett lyft på vår startsida, för att skapa synergi mellan appen och hemsidan. Menyn har bytts från sido till headermeny, och appens funktionalitet lyfts nu fram tydligare.
Partnerskap och integrationer
Under 2022 har vi byggt integrationer och standardiserade metoder för att kunna bygga nya kopplingar mellan Rule och andra externa system. Främst för att underlätta det vardagliga arbetet för våra kunder och ge dem möjlighet att kunna samla sin kunddata i en och samma plattform. Många av våra partnerskap och integrationer har gett oss möjligheten att nå kunder och företag inom nya branscher, vilket är otroligt kul.
Mässor, event och webbinarium
Mark tech expo 2022
Årets första mässa gick av stapeln på Kistamässan, där vi ställde ut på Mark tech expo 2022. I år ville vi göra något extra för att få vår monter att sticka ut i mängden, och det lyckades vi verkligen med! Vi mötte många trevliga kunder, prospekt och partners under dessa dagar och mässan i allmänhet blev en succé för vår del.
D-congress 2022
Vi tog med oss våra Rule hoodies ner till göteborg och besökte även D-Congress 2022, dock som besökare i år. Väl på plats träffade vi otroligt mycket partners och kunder, vilket alltid är uppskattat. Dessa två dagar bjöd på intressanta samtal, paneldiskussioner och resulterade för oss i både nya bekantskaper, partnerskap och kunder. Däremot ställer vi ut på D-Congress 2023 nu i vår, hoppas vi ses där!
Kick-off i Köpenhamn
I början på hösten tog vi med oss hela det svenska Rule-teamet och begav oss till Köpenhamn där det vankades en otrolig kick-off! Väl på plats mötte vi även upp en del av det Ukrainska Rule-teamet. Under tre fullspäckade dagar, hade vi workshops där vi gick igenom tidigare kvartalsmål och planerade inför kommande, gjorde teambuilding aktiviteter och delade en massa skratt. När vi kom hem igen kände vi alla att vi var tankade med ny energi, och var supertaggade på en fartfylld höst. Tack Köpenhamn!
Partner AW 2022
I november efter Black Friday, bjöd vi in våra kunder till en Black Friday survival AW för att tillsammans fira att vi alla avklarat ännu en hektiskt Black Friday period. Och WOW, vilken kväll det blev! Vi är otroligt tacksamma för alla fina partnerskap vi har och det gemensamma intresset vi delar för digital kommunikation, marknadsföring och kundnytta. Detta var vårt första partnerevent, men INTE det sista, det kan vi lova.
Webinar
Under 2022 har vi bjudit på många intressanta och lärorika webinar som vi har hållit i tillsammans med olika partners till oss. Slutsatsen vi kan dra, är att intresset för webinar är stort och vi tror att pandemin har hjälpt till att öka det. Människor har vant sig vid det digitala, dels att ha möten online men även utbildningar av olika slag. Webinaren kommer att fortsätta komma under 2023, så ni kan vara lugna! Är det något webinar du missat eller vill se om från 2022, så kolla in dem här!
Vad som komma skall..
I vårt senaste utskick, presenterade vi en julklapp till hela marknaden: Vid årskiftet lanserar vi Rule Free – en gratis version av vår kompletta all-in-one plattform. Nu skapar vi en ny möjlighet för alla som vill kommunicera, oavsett storlek på bolag och kassaflöde.
Rule Free är för de som:
- Har begränsade resurser
- Är nystartade företaget eller organisationer
- Vill växa, både på kort och lång sikt
- Vill jämföra Rule mot sina nuvarande system
Var först med att upptäcka Rule Free – signa upp dig till vår Pre Access här!
Avslutningsvis vill vi säga:
Tack kära kunder och partners för ett fantastiskt år! Vi är så otroligt glada att vi har ert förtroende och att ni fortsätter använda vår plattform och är så engagerade i den. NU känner vi oss redo att asvluta kapitlet 2022 och vi välkomnar det nya året med öppna armar. 2023 – nu kör vi!
Vill du komma igång med digital kommunikation? Utforska Rule gratis i 30 dagar eller kontakta oss så berättar vi mer!