Geggamoja – Högre CTR & fler konverteringar
Så ökade Geggamoja sin CTR med 50% och konverteringen med över 75% med Rule.
Att driva e-handel är en konst i sig. Inte nog med att man måste ha en målgrupp som är intresserad av det man säljer. Man måste även säkerställa att det finns ett intresse och behov hos kunderna som gör att de vill återkomma till en. Geggamoja driver sedan 15 år tillbaka, en e-handel som säljer hållbara kläder och tillbehör för barn. När man har ett varumärke som inriktar sig på barn, är det extra viktigt att personalisera sina kundresor. För som vi vet, växer barn i en rasande fart. Det innebär att de kläder som köptes till en 3 åring för tre månader sedan, kommer förmodligen inte köpas av samma person igen då den storleken är utväxt. Läs om hur Geggamoja med hjälp av Rule, ökade sin CTR med 50% och konvertering med över 75% på endast ett år.
Utmaning
Geggamoja stod inför en utmaning, lik många andra e-handlare. De saknade ett bra sätt att kunna skapa intressant och relevant innehåll till sina kunder på. De ville kunna segmentera sin data ännu mer granulärt för att kunna nå rätt kund, med rätt budskap, baserat på vad de tidigare handlat eller visat intresse för. De upptäckte då Rule och de lösningar som Rule erbjuder, som kunde möta deras behov och lösa deras utmaningar.
Lösning
Tillsammans med Rule, kunde Geggamoja få in den kunddata de behövde för att göra bättre och tydligare segmenteringar på sina kunder. Det ledde till att de kunde börja personalisera sina budskap som önskat, så att rätt person får rätt innehåll, oavsett var i kundresan som de befinner sig. Det har idag lett till att de enkelt kan möta kunderna med rätt budskap, och på så sätt se till att kunderna blir lojala och återkommande.
Sen vi började använda Rule för ett år sedan, har vår CTR gått upp med 50% och vår konvertering med över 75%.
Katarina Widoff, E-commerce manager, Geggamoja
Resultat
Resultatet av att Geggamoja började använda Rule för att samla in sin kunddata och segmentera sina kunder, är fantastiska. Efter bara det första året tillsammans med Rule, kunde Geggamoja se att deras CTR hade ökat med 50% och deras konvertering hade ökat med över 75%. Tack vara att Geggamoja bättre tog tillvara på sin kunddata och fick vägledning i hur de skulle använda den på rätt sätt, har de idag har en stor och lojal kundbas med nöjda, återkommande kunder.