Nyhetsbrev som fungerar hos alla mailklienter
Med Rules nyhetsbrevsverkyg erbjuder vi möjligheten till skräddarsydda nyhetsbrev mallar, så att våra kunders nyhetsbrev ska ge samma unika och snygga känsla som när man besöker deras hemsida. Vi har lång erfarenhet av att skapa mallar för e-postmarknadsföring och lägger stor vikt vid att layout ska fungera så bra som möjligt i olika mailklienter, webbläsare, enheter och operativsystem.
Riktlinjer för ett framgångsrikt nyhetsbrev
Ett av våra expertisområden är just e-postmarknadsföring och nyhetsbrev. Därför vill vi vägleda och hjälpa våra kunder, så att de ska kan uppnå en lönsam och framgångsrik e-postmarknadsföring. Det finns några riktlinjer man kan utgå från när man ska skapa upp ett riktigt bra nyhetsbrev. Med dessa kan du höja chanserna till både ökad konvertering, förtroende och försäljning.
1.
Ha en tydlig avsändare – det bygger förtroende.
2.
Innehållet ska vara enkelt, luftigt och lättläst.
3.
Dela med dig av värdefulla tips – det stärker och bygger kundrelationer.
4.
Inkludera ett erbjudande – det ger kunden en möjlighet till att handla.
5.
Placera ut tydliga CTA-knappar med en uppmaning – det fångar läsarens intresse.
6.
Bryt av med visuellt material – det både luftar upp bland all text och förstärker budskap.
7.
Inkludera länkar och marknadsför övriga kanaler som sociala medier, för ökad konvertering.
8.
Glöm inte kontaktuppgifter – det underlättar för mottagaren vid frågor.
Få nyhetsbrev inspiration med nyhetsbrev exempel från våra kunder
När ditt nyhetsbrev når mottagaren ska det vara solklart vem avsändaren är. Möjligheterna för att skapa ett unikt och iögonfallande nyhetsbrev med en cool nyhetsbrev layout är oändliga och det är endast din fantasi som kan sätta stopp för hur mycket du vill utsmycka det. Det kan vara bra att ta del av olika företag och branchers nyhetsbrev exempel för att se hur de anpassar sin kommunikation ut efter den målgrupp de har. Här nedan kan du hitta nyhetsbrev inspiration bland några av våra kunders exempel på nyhetsbrev och automationer.
Exempel på bra nyhetsbrev – vad du behöver tänka på.
- Ha en tydlig avsändare – det bygger förtroende.
Innehållet ska vara enkelt, luftigt och lättläst. - Dela med dig av värdefulla tips – det stärker och bygger kundrelationer.
- Inkludera ett erbjudande – det ger kunden en möjlighet till att handla.
- Placera ut tydliga CTA-knappar med en uppmaning – det fångar läsarens intresse.
- Bryt av med visuellt material – det både luftar upp bland all text och förstärker budskap.
- Inkludera länkar och marknadsför övriga kanaler som sociala medier, för ökad konvertering.
- Glöm inte kontaktuppgifter – det underlättar för mottagaren vid frågor.