Öka kundengagemang och lojalitet med Customer Success Management
Vi hjälper dig växa med Rule
Vårt mål är att våra kunder tillsammans med Rule ska öka kundengagemang och lojalitet genom personaliserad marknadsföring, vid varje kontaktpunkt med kunden. Med hjälp av vårt marknadsledande personaliseringsverktyg kan du sända automatiska, riktade budskap vilket kommer resultera i ökad försäljning och konvertering. För att våra kunder ska lyckas med det, krävs det att de känner sig hemma i vår användarvänliga plattform och vet hur de på bästa sätt kommunicerar framgångsrikt, med hjälp av våra smarta lösningar. Vi lägger hjärta och själ i att hjälpa våra kunder att arbeta och bli bekanta med de verktyg och funktioner som Rule erbjuder.
Customer Success Management
Rules Customer Success Management erbjuder hjälp med allt ifrån onboarding och strategisk rådgivning, till optimering av leverans och er digitala strategi. CSM kommer att vägleda kring hur du utnyttjar kunddata på bästa sätt och hjälpa till med att effektivisera din strategi genom förslag på exempelvis integrationsmöjligheter. Oavsett om du behöver hjälp med att optimera din strategi eller när något gått riktigt bra som du vill förbättra ytterligare, så kan vår CSM komma med analytisk och metodisk rådgivning på hur ni ska gå vidare i Rule.
Customer Success för oss, är när du som kund uppnår önskade resultat genom din interaktion med vår plattform.
Varje kund är unik – vi lär känna dig
För oss är varje kund unik, med olika utmaningar och mål som är viktiga för just er. Vi lär känna ditt företag och skräddarsyr både workshops och lösningar utefter kundens behov och aktuell bransch. Därefter kommer vi med rekommendationer och lösningar som är anpassade efter er, för att ni ska kunna jobba så framgångsrikt som möjligt i vår Rule plattform.
Strategiskt skräddarsydd vägledning
Med en genomgående CSM analys kan behov och utmaningar fastslås och utifrån det läggs en strategisk plan upp. Med den överlistar vi hinder och ser till att påskynda din framgång tillsammans med oss. Vi mappar upp och bryter ner era mål för att tillsammans med dig som kund, utveckla en skräddarsydd arbetsstrategi. Utifrån den kan kunden sedan jobba mot tydliga mål och kontrollera samt styra sina resultat framåt.
Zoovillage är en e-handel med fokus på kvalité och kundservice. De insåg att för att fortsätta sin tillväxt och överträffa kundens förväntningar, behövde de ta sin personalisering till nästa nivå och börja leverera hyper-personaliserade kundupplevelser. Zoovillage var på jakt efter en helhetslösning inom digital kommunikation där de kunde baka in produktrekommendationer och utnyttja värdefulla kundinsikter. Genom Rule kunde Zoovillage använda sig av order- och beteendedata från sin e-handel, smidigt baka in personaliserade produktrekommendationer via Nosto och leverera personanpassad digital kommunikation.
Med hjälp av CSM resursen på Rule och en integration mellan Carismar och Nosto, kom företagen fram till en lösning för att lyfta Zoovillage’s digitala strategi. Tillsammans skapades en omnikanalsupplevelse där Zoovillage levererar personaliserad kommunikation, genom hela kundresan. Under ett år ökade exponeringen av produktrekommendationerna med 14,68%. Försäljning som genererats genom Nosto’s verktyg och Rule’s kommunikationsplattform, ökade med 19,92%. Läs mer om Zoovillage kundcase, eller något annat av våra kundcase.
Strategisk support, inte teknisk
Din CSM kommer tillsammans med dig att dyka ner mer granulärt i ditt företags behov och erbjuder hjälp med optimering av bland annat leverans, kampanjer och målgrupps-engagemang. Det primära målet för en CSM är att du som kund, når de mål du satt upp och känner att du lyckas arbeta framgångsrikt med din digitala kommunikation i vår plattform. Den här typen av rådgivning är en personlig kontakt mellan Rule och kund, som sker via strategisk support – inte teknisk. Är du redan kund och vill boka CSM? Gör det då via knappen nedan.