fbpx

END OF AN ERA – Vi stänger ner klassiska Rule

Sedan grundandet 2007 har Rule vuxit till ett av Nordens ledande Martech-företag, känt för sin förmåga att hjälpa kunder leverera personaliserade kundupplevelser och förbättra ROI på sin digitala marknadsföring. Idag är vi stolta över att tillkännage en ny era för vår plattform, vilket markerar början på ett spännande nytt kapitel för våra användare och samarbetspartners.

Slutet på en era – Början på en annan

Rule har varit en etablerad spelare på marknaden sedan 2007 och nu tar vi vår plattform till nya höjder. Rule-plattformen har genomgått en total förvandling de senaste månaderna och erbjuder nu ett gränssnitt med en intuitiv design och exklusiva funktionaliteter som hjälper dig att ta ditt arbete till nästa nivå. Med det sagt, har det blivit dags att tacka klassiska Rule för dess tjänster och välkomna en ny era av digital kommunikation i vårt nya gränssnitt.

Vad innebär denna förändring?

Vår nya design i plattformen är utformad för att erbjuda en användarupplevelse utöver det vanliga, där varje aspekt är genomtänkt för att möta våra användares behov. Efter månader av research, undersökningar och insamling av feedback, kan vi nu stolt presentera förbättrade funktioner och en helt ny visuell upplevelse i plattformen. I och med detta har vi tagit ett stort steg framåt i vår strävan efter att erbjuda den mest effektiva och användarvänliga kommunikationsplattformen på marknaden. Det innebär även att vi kommer att stänga ner den gamla delen av plattformen inom kort.

Notera: Denna förändring innebär att ni som kund inte behöver vidta några åtgärder, förutom att bekanta er med det nya gränssnittet. Vi vill försäkra er om att det inte tillkommer några extra kostnader i samband med denna förändring. Era befintliga kunddata, inklusive alla taggar och segment, är oförändrade och fullt tillgängliga. Dessutom kommer ni att kunna fortsätta övervaka och utvärdera era pågående kampanjer och automationer som vanligt. Sammanfattningsvis är detta enbart en visuell uppdatering av designen, utan påverkan på ditt konto eller kostnaderna! Din enda uppgift är att vänja dig vid det nya utseendet!

Rule-plattformens resa genom åren

Plattformen har från år 2007 till idag, fått sig några makeovers. Under årens gång har vi kontinuerligt tagit till oss önskemål och insikter från våra användare för att bättre förstå och kunna möta era behov. Men innan vi går igenom resultatet av det, vill vi ta tillfället i akt och ta med er down the memory lane. Sitter ni ner? 😉

rules resa

Det är en minst sagt spännande resa vi har gjort, eller hur? 

Mer än bara en design – Vad innebär det nya gränssnittet för användarna?

Som rubriken lyder, är det nya gränssnittet i Rule-plattformen inte bara en visuell uppgradering. Du som användare kommer nu att uppleva en mer sömlös interaktion med plattformen och kan ta del av fler nya funktioner som kommer att effektivisera ditt arbete. Några av de framstående nya funktionerna inkluderar:

Brand Style - Generera din varumärkesprofil helt automatiskt

Med vår funktion ”Brand Style”, kan ditt företag omedelbart transformera kommunikationen till att bli varumärkesanpassad med hjälp av personliga mallar. När ett företag skapar ett konto hos Rule, identifieras och används element från företagets hemsida, så som logotyp och färger för att skapa upp skräddarsydda mallar åt dig, helt automatiskt. Detta sparar dig inte bara tid, utan stärker även ditt varumärkes närvaro i varje meddelande. Upplev en revolutionerande förändring i hur du kommunicerar med dina kunder, och låt ”Brand Style” göra det tunga lyftet. 

Förbättrad analys - Se statistik upp till 18 månader tillbaka

Vi har lanserat en helt ny analys- och statistiksida, vilket möjliggör enklare och mer effektiv analys av e-post och SMS-kampanjer. Den nya analyssidan erbjuder en integrerad vy av Kampanjer, Automationer och Journeys, med en överföring av 18 månaders historisk data (psst. detta gäller endast för dina e-postkampanjer) för att ta del av insikter längre bak i tiden. 

Denna uppgradering underlättar snabbare datadrivna beslut och ger en översiktlig utvärdering av dina kampanjers effektivitet. Användare kan nu identifiera trender och anpassa sina marknadsföringsstrategier mer effektivt, och den visuella presentationen gör analysen lättförståelig att tyda, även för icke-experter. Denna funktionalitet är en del av vårt engagemang för att erbjuda verktyg för avancerad analys och uppföljning.

Läs mer om den nya statistiksidan här!

statistik

Bättre översikt över dina medlemmar

Med den nya uppdateringen av gränssnittet introducerar vi även en förbättrad vy för medlemskorten. Varje kort är utvecklat för att tydligt presentera viktig information om medlemmens aktivitet, nuvarande status samt deras tillhörighet till olika segment och taggar. Nu kan du snabbare och enklare få en helhetsbild av dina medlemmar och den data du har insamlad om dem och på så sätt avancera ditt segmenteringsarbete.

medlemskort

Ord från Rules VD, Sam Jahanfar

“När den första versionen av Rule skapades, var marknaden dominerad av komplexa system. Idag står vi inför helt nya förväntningar gällande användarvänlighet, då utvecklingen av andra plattformar, såsom Facebook, har ytterligare höjt ribban för lätthanterliga system. I skapandet av Version 5 av Rule har vi arbetat i nära samarbete med branschexperter och UX-designers för att säkerställa en intuitiv användarupplevelse, där våra användare inte behöver ägna tid åt att klura ut systemet.

Vi lägger nu grunden för en AI-driven plattform som kommer att revolutionera och förenkla hur användare interagerar med Rule. Inom några månader kommer vi även att presentera en STOR och betydande nyhet i plattformen, en uppdatering som verkligen kommer att vara en viktig milstolpe i vår historia. Stay tuned!“

-Sam Jahanfar, VD Rule

Ett personligt meddelande till dig

Varje steg i denna resa har varit med dig som användare, i åtanke. Vi har lyssnat, lärt oss och nu agerat för att kunna erbjuda dig en plattform som inte bara möter, utan överträffar dina förväntningar. Vi hoppas att ni kommer att älska de nya förändringarna lika mycket som vi gör.

Om du inte redan har migrerat till den nya designen, ta steget redan idag och upplev den nya eran av Rule idag. Kom ihåg – Din framgång är vår passion! 

Share this article

Testa Rule kostnadsfritt!

Kom igång gratis och lär dig plattformen på nolltid. Bli en riktig Ruler redan idag! Vill du istället ha en genomgång av plattformen? Boka då en kostnadsfri demo!

nyhetsbrev, newsletter
kundundersökning

Så skapar du en träffsäker kundundersökning?

Att förstå sina kunders behov, åsikter och upplevelser är avgörande för att utveckla en verksamhet. En effektiv kundundersökning ger värdefulla insikter och skapar en starkare ...
Read More
B2B - epostmarknadsföring

B2B e-postmarknadsföring

B2B e-postmarknadsföring handlar om att bygga långsiktiga relationer och driva på affärsresultat genom strategiskt anpassade kampanjer. För att lyckas krävs det att du når rätt ...
Read More
bekräftelse mail

Skapa och skriv bekräftelsemail för dina nyhetsbrev

Ett bekräftelsemail är en viktig del av din kommunikationsstrategi som stärker relationen till dina kunder. Här går vi igenom vad bekräftelsemail är, varför de är ...
Read More

Explore Rule Free, without even having to register a debit card.

Discover how you, with the help of Rule and smart communication, can drive growth through increased engagement. 

 

  • Pre-made templates and free emails
  • Try our features in your own pace
  • No lock-in period or hidden extra fees

Get a personal demo of Rule

Discover how you can increase digital engagement and growth in a personal demo of our platform.

Kom igång och använd Rule Free helt gratis, på obegränsad tid.

Upptäck hur du med hjälp av Rule och smart kommunikation, kan driva tillväxt genom ökat engagemang. 

 

  • Färdiga mallar och gratis mailutskick
  • Utforska alla våra funktioner i lugn och ro
  • Ingen bindningstid eller dolda extraavgifter

Få en kostnadsfri demo av Rule

Upptäck hur du kan öka digitalt engagemang och tillväxt i en personlig genomgång av Rule.