Vill du lyfta din digitala marknadsföring och ta kundupplevelsen till nästa nivå? Gör det med SMS i Journey Builder! Visste du att SMS är den kanal där du når kunden snabbast? Jo, det stämmer. Genom att inkludera SMS i din kommunikation kan du nå fler kunder, öka dina konverteringar och uppmuntra till fler köp!
Bygg anpassade kommunikationsflöden
Nu är det enklare än någonsin att komma igång med SMS i din marknadsföring. Med SMS i Journey Builder kan du bygga smarta kommunikationsflöden med unikt anpassad innehåll för mottagaren. Genom ett användarvänligt gränssnitt och en inbyggd logik i plattformen, kan du enkelt skräddarsy dina kundresor och leverera träffsäkra budskap.
Så fungerar SMS i Journey Builder
När man ska kommunicera via SMS är det extra viktigt att personalisera sina budskap, eftersom att man når mottagaren direkt i mobilen. Ju mer träffsäker och personlig man är i sitt meddelande, desto större chans är det att mottagaren kommer att öppna smset och agera på det.
Nu kan du på ett enkelt sätt förbättra din SMS-kommunikation med funktionen: SMS i Journey builder. Sätt upp slingor i Journey Builder där du kopplar olika segment till vald mottagare. När en medlem matchar segmentet, kommer ett SMS att skickas automatiskt till den medlemmen.
Några exempel på uppsättningar kopplat till din Journey är:
- Win back SMS – Här kan man exempelvis inkludera rabattkoder till kunder som tidigare har genomfört ett köp ihop med ett personligt meddelande, för att få dem att vilja handla igen.
- Cart Abandonment – Här kan man skicka en påminnelse om att kunden lämnat varor i sin varukorg men inte slutfört köpet. Du kan med fördel skicka med en rabattkod även här.
- Happy Birthday – Varför inte skicka en grattis hälsning på kundens födelsedag med en liten present i form av en bonuscheck eller liknande?
Kom ihåg! Det här är SMS som skickas automatiskt beroende på vilka triggers du satt upp för din Journey. Enklare än så blir det inte!
Vad är Journey builder?
Journey Builder är ett verktyg i Rule som ger dig möjlighet att göra mer med din kunddata och ta din personalisering till nästa nivå. Teknologin bakom funktionen gör att du kan skicka dynamiska utskick, som baseras på den data som du har samlat in om dina kunder. Med mer granulär segmentering kan du anpassa innehållet i din kommunikation och skräddarsy dina budskap efter varje enskild kund – samtidigt som du skickar färre e-postmeddelanden. Genom att minska röran i dina kunders inkorgar och endast leverera relevanta budskap, förbättrar du kundernas upplevelse med ditt varumärke.
Läs mer om Journey Builder.
Varför ska man SMSa?
Svaret är enkelt. Att skicka SMS är bland de mest effektiva sätt att kommunicera med kunder på, eftersom att majoriteten av oss har vår mobil i handen eller bredvid oss hela tiden. Det betyder att du kan kommunicera med dina kunder i realtid, och på så sätt kan du nå fram med ditt budskap på en gång. Bra va? Dessutom så gör SMS underverk när det kommer till att trigga försäljning då det skapar en brådskande känsla.
Självklart så slutar fördelarna med SMS-marknadsföring inte där. Visste du att:
- 85% av alla SMS – meddelanden öppnas inom 90 sekunder
- 64% av alla konsumenter tycker att företag borde SMS oftare
- 75% av konsumenter önskar att få SMS med riktade erbjudanden
Ta din personalisering till nästa nivå
I dag förväntar sig kunder personaliserad kommunikation, med budskap som är anpassade efter deras preferenser. Därför är det viktigt att personalisera innehållet i sina utskick, för att skapa starka kundrelationer. Kunderna vill känna sig sedda, speciella och uppskattade och det får du dem att göra med skräddarsydda budskap baserade på deras intressen. Så om du vill ha lojala och återkommande kunder, se då till att använda personalisering i din marknadsföring.
Anpassade budskap genom hela kundresan
Det kan kännas som en stor utmaning och lite överrumplande, att förväntas leverera ett särskilt anpassat innehåll för varje enskild individ. Men det behöver det inte vara, vi har lösningen här! I Journey builder kan du kombinera befintlig data med grundlig segmentering som banar upp för hyper-personalisering, vilket hjälper dig att skapa anpassade budskap till varje kund, under hela kundresan.
Vad blir ditt sommarerbjudande i år?
Låt kunderna överraskas med ett SMS som innehåller en bra deal eller ett härligt erbjudande? Sätt igång med SMS-marknadsföring redan idag och kom dina kunder närmare än någonsin! Här kan du läsa mer om hur du sätter upp ett SMS-flöde i Journey Builder.