I lucka 3 av Rule Release Calendar presenterar vi Rule Notiser eller customer notifications som vi också kallar det. Vill du hålla dig uppdaterad kring oväntade händelser i ditt Rule Konto utan att behöva vara inloggad i plattformen? Grattis, det kan du nu!
Vad är Rule Notiser?
Med Rule Notiser blir du på en gång meddelad, antingen via sms eller email, om något i plattformen skulle gå fel, eller behöva åtgärdas. Det innebär att du snabbt kan få information om vad felet som inträffat handlar om, och således åtgärda det. Det kan exempelvis vara att det saknas en tagg i ett filter, eller att du använder en felaktig URL i ett utskick.
Du kan läsa mer om hur man ställer in inställningar får Rule Notiser i kunskapsbanken.
“Det är många rörliga delar när det kommer till effektiv digital kommunikation, när man har byggt upp sina flöden och något skulle hända. Tillexempel, länken för produktrekommendationer är trasig eller rabattkoder håller på att ta slut så ska man bli informerad om detta så snart som möjligt. Tanken bakom Rule Notiser är att du ska kunna hålla dig uppdaterad om vad som händer i ditt Rule-konto. Målsättningen är att det ska förenkla ditt arbete i Rule och att din kommunikation ska bli så lyckad som möjligt”
Filip Eriksson, Product Owner