Nu har vi kommit till den del av året då det är dags att summera. Titta tillbaka. Analysera. Och sikta framåt! Subjektiva årsbästalistor blandas med hårda fakta. Hur sammanfattar du ditt 2018 – livet i allmänhet och Rule i synnerhet?
Vilken var årets bästa kampanj?
En av höjdpunkterna för alla traditionella medier är när listorna från året ställs samman och publiceras. Att svart på vitt få se hur ett år har varit – eller hur någon ansåg det vara – lockar till läsning och fördjupning.
Och varför inte Årets mest öppnade kampanj, Årets mest klickade, Årets högsta bounce-rate!
Gör din egen sammanställning!
När du summerar ditt Rule-år finns det två sätt som vi rekommenderar:
Exportera din kampanjstatistik till Excel
Gå in under Kampanjer och Skickade. Gå till den sida där din önskade tidpunkt för statistiken ligger och klicka på knappen Exportera. (Om du exempelvis vill ha statistik för 2018 så går du till den sida under Skickade där 2018 års första kampanj ligger. När du klickar på Exportera kommer allting på den sidan med i Excel-filen – gör om proceduren på följande sidor om du vill exportera fler kampanjer).
Åskådliggör din medlemsstatatistik
Det andra alternativet är att skapa ett filter under Taggar & Filter för att se exempelvis hur många medlemmar som kommit in i taggarna (respektive avregistrerats) under en viss tidsperiod.
Välj Nytt filter och döp det. Basera sedan ditt filter på de taggar som du vill se statistiken från.
Vill du läsa mer om hur du filtrerar fram statistiken ur Rule? Klicka in dig på vår kunskapsbank.
Vi hoppas att ditt år i Rule har uppfyllt dina förväntningar. En sanning inför 2019 är att den digitala kommunikationens betydelse kommer att öka. Inte minst beroende av allt fler organisationers ökade effektivitetskrav och insikter om att miljömedveten kommunikation lönar sig i längden. Vill du stärka dina kunskaper på området – beställ gärna en Workshop av oss.