Vill du kommunicera med dina kunder i fler kanaler och nå ut till nya prospekt? Med Rules nya integration till Google Ads Audience kan du med ett enkelt knapptryck skapa upp målgrupper i Google Ads baserat på befintlig kunddata i Rule
Vad är Google Ads Audience?
Google Ads Audience är ett effektivt verktyg som du kan använda för att segmentera målgrupper och placera in dem i annonsgrupper baserat på deras intressen, beteenden, vanor och om de integrerat med ditt företag tidigare. Med Googles kundmatchning kan du använda online och offline data för att nå och engagera dina kunder via Googles kanaler.
Det vill säga via:
- Google Sök
- Gmail
- Google Shopping
- Youtube
- Google Display
Med hjälp av den data som dina kunder delar med dig av, kan google rikta annonser mot de kunder som matchar dina målgrupper och mot personer som liknar dina befintliga kunder.
Vad är fördelarna med Google Ads Audience?
Google Ads integrationen kommer med många fördelar och sätt för dig att öka varumärkeskännedomen och konverteringsgraden. Nedan listar vi några av de fördelar som du kan dra nytta av med den nya integrationen:
- Optimera dina kampanjer i Google sök och Google Shopping, genom att justera dina bud på google baserat på kundernas tidigare aktiviteter.
- Nå nya potentiella kunder med liknande intressen som dina befintliga kunder, med hjälp av anpassade annonser i Googles Display Nätverk.
- Engagera din publik via fler kanaler än E-post och sms.
Hur det går till i plattformen
Med Rules nya integration med Google Ads Audiences kan du enkelt engagera dina kunder, rikta meddelanden och följa upp deras aktiviteter via fler kanaler än SMS och E-post. Allt du behöver göra är att trycka på knappen ”Ladda upp” i det filtret som du valt inne i Rule, så blir dina aktiva medlemmar i filtret omedelbart en ny anpassad målgrupp inne i Google-målgrupper.
Ett exempel på en segmentering från Rule till Googles kundmatchning, skulle kunna vara “medlemmar som inte handlat på 150 dagar”. Genom att skapa upp en målgrupp på dessa medlemmar, kan du kommunicera med dem i fler kanaler än mail och SMS.
Kom igång med Google Ads Audience
Kom ihåg: Överföringen mellan Rule och Google är hashkrypterad, vilket betyder att det är helt GDPR-säkert. Vill du veta mer om vad det innebär, kan du läsa Googles beskrivning här
Du hittar en guide på hur du kommer igång med Google Ads Audience i kunskapsbanken. Har du frågor om integrationerna,är du varmt välkommen att kontakta oss så berättar vi mer.