Magento och Rule integration
Med Magento pluginet kan du framgångsrikt utnyttja värdefull kunddata för att personalisera din digitala kommunikation och öka din konvertering. Med vår Magento och Rule integration har du full frihet och själv kan administrera vilken data som skickas från din Magento butik, in till ditt Rule konto. Det innebär att i takt med att din produktkatalog utökas, kan du utöka kunddatan i Rule. Genom att smidigt utnyttja data via Magento, kan du leverera en sömlös omnikanalsupplevelse, där du kommunicerar genom rätt kanal, i exakt rätt tid med strategiskt riktat innehåll. På så sätt förbättrar du resultatet på din marknadsföring och övergripande ROI.
Vad är Magento? Magento är en plattform för e-handelswebbplatser som ägs av Adobe. Magento-användare har tillgång till hundratals unika funktioner som hjälper dem att få kontakt med sina kunder och sälja sina produkter. Om du äger eller hjälper till att driva ett e-handelsföretag bör du överväga Magento. Skaparna av plattformen gjorde den enkel att använda för “vanliga” människor. Det betyder att du inte behöver teknisk utvecklingserfarenhet.
Med en Magento och Rule integration skickas orderdata såsom senaste köpen, vilka produktkategorier kunden har visat intresse för och övrig order-relaterad data, från din Magento butik till ditt Rule konto. Med hjälp av orderdatan kan du skapa kundsegment och personanpassa erbjudanden och rekommendationer.
- Skapa upp automatiserad kommunikation med vårt Marketing Automation verktyg som triggas på data från din Magento butik.
- Genom vår avancerade integration kan du ta personaliserad kommunikation ett steg längre och komma igång med hyper-personalisering.
När du integrerar Magento med Rule kan du:
- Utöka kundklubben och bygga kundlojalitet
- Följa upp en övergiven varukorg
- Skicka tillbaka i lagret aviseringar
- Kombinera email och sms kommunikation
- Vinna tillbaka kundens intresse med win back email