Du kan använda e-postmarknadsföring för att uppnå många olika saker – driva trafik och ökad försäljning till en webbplats, stärka kundlojalitet och stärka relationen till varumärket. Det ger dig även möjligheten att få en bra inblick i vad för typ av information och innehåll som intresserar dina kunder och på sätt kan du skapa långsiktiga kundrelationer.
- Stärk kundlojaliteten
- Hög konverteringsgrad
- Öka tillväxt och försäljning
Ingen kund är den andra lik och det gäller även deras kundresor. Marknadsförare kan via vår plattform skapa slagkraftig unik och automatiserad kommunikation, som är helt anpassad efter de olika stegen i resan som kunden befinner sig i för tillfället. Genom att analysera kundens beteende får du en bättre förståelse för hur du ska vårda kunder och öka tillväxt.
- Förvandla besökare till lojala kunder
- Vårda kunder och skapa tillväxt
- Pricksäker kommunikation genom kundresans alla steg
Att skapa upp ett nyhetsbrev kanske inte låter som någon konst, vilket det inte heller behöver vara med dom rätta verktygen. Rule erbjuder marknadens enklaste men samtidigt mest kraftfulla nyhetsbrevsprogram. Skapa och skicka nyhetsbrev till dina kunder och prenumeranter via Rule och öka både försäljning och konvertering.
- Bygg lojalitet och varumärkeskännedom
- Enkelt att nå rätt målgrupp
- Öka konvertering och försäljning
Tekniken bakom Marketing Automation, möjliggör automatisering av repetitiva manuella uppgifter. Med Rules lösning för Marketing Automation kan du kommunicera personanpassat och datadrivet, genom hela kundresan. Bygg upp unika kommunikationsflöden baserat på kundbettendedata som tar hänsyn till mottagarens preferenser och ligg hela tiden steget före. Bygg långsiktiga kundrelationer och öka tillväxt genom att välkomna, engagera och vårda kunder.
- Öka både ROI och konvertering genom segmenterad, automatiserad kommunikation
- Slipp manuellt arbete och automatisera repetitiva uppgifter
- Bygg långsiktiga kundrelationer och öka tillväxt genom relevanta budskap
Med en omnikanalstrategi kan man skapa en enhetlig och personaliserad kundupplevelse över flera olika kanaler, exempelvis e-post, sms, sociala medier och webb. När din kommunikation som sänds ut via kanalerna samspelar och fungerar som en helhet, skapas en sömlös shoppingupplevelse för kunden vilket hjälper dig att öka kundlojaliteten och försäljningen.
- Öka antalet medlemmar och digitala affärer
- Sömlös kundupplevelse
- Effektivare marknadsföring och högre ROI
Med multikanal kommunikation och marknadsföring kan du använda flera olika kanaler för att nå ut med ett budskap, vilket skapar en röd tråd i din marknadsföring. Med en implementerad multikanalstrategi är det även lättare att bli nådd av kunder, då din kommunikation finns på flera olika kanaler och i fler forum,där kunder och prospekt kan hitta dig. På så sätt leder multikanal till ökade chanser för både konvertering, försäljning och digital tillväxt.
- Skapar en enhetlig kundupplevelse
- Du når kunder där de befinner sig
- Ökar konvertering och försäljning
SMS utskick har en oöverträfflig öppningsgrad och är det perfekta kommunikationsverktyget när du vill nå dina kunder omedelbart. För att skapa ett sms i Rule behöver du bara två simpla saker: internetuppkoppling och en webbläsare. Se till att personalisera innehållet i dina meddelanden, så kan du snabbt se både ökad försäljning och hög konvertering.
- Nästintill 100 % öppningsgrad på dina sms meddelanden
- Öka försäljning och konvertering
- Går att distribuera till alla dina mottagare, över hela världen
Kunder älskar presentkort och gåvor, det är ett faktum – och det borde även e-handlare göra. För visste du att presentkortsinnehavare handlar i snitt för ca 40% mer än presentkortets värde vid inlösande? Det betyder att den perfekta merförsäljningsprodukten och det mest uppskattade utskicket av dem alla, finns i en och samma lösning – det digitala presenkortet.
- Ultimata merförsäljningsprodukten
- Full koll på all statistik och total kontroll över försäljningen
- Bygg lojalitet, öka din kundbas och öka din försäljning
Att skicka digitala kvitton är något som är attraktivt för både företag och konsumenter. Det är dessutom en lösning som idag efterfrågas allt mer. Med Rule är det möjligt att sända digitala kvitton via önskad kanal, som sms, email och facebook messenger. På så vis håller både du och kunden reda på transaktioner på ett säkert och praktiskt sätt, vilket skapar värde för båda parter. Dessutom får du även tillgång till värdefull data att bygga vidare dina kundrelationer på.
- Underlättar för både företag och kunder
- Genererar i viktig och användbar kunddata
- Automatisering som innebär resursbesparing
Att leverera skräddarsydda erbjudanden just där det har som störst genomslag, är ett smidigt och kostnadseffektivt sätt att marknadsföra på, som skapar värde för både dig och kunden. Med Rules lösning för datadriven marknadsföring, får du direkt förståelse för vilka dina kunder är, genom att identifiera målgrupper baserat på data, analys och insikter. Med dessa insikter kan marknadsförare skapa en god digital kundupplevelse och bygga förtroende genom att leverera högst relevant kommunikation. Det kommer i sin tur leda till lojala kunder och ökade intäkter.
- Flexibelt då du kan nå ut till hela världen med ett fåtal klick
- Kom närmare dina kunder och skapa lojalitet
- Kostnadseffektivt då det är betydligt billigare att annonsera digitalt än traditionellt
Mer än bara ett Transaktionsmail
Transaktionsmail innehåller värdefull information för mottagaren, vilket gör att den är mer benägen att öppna mailet, men även mer mottaglig för annan information. I Rule designar vi unika transaktionsmallar helt efter kundens önskemål. Passa även på att utnyttja den höga öppningsgraden som transaktionella mail har, genom merförsäljning där du inkluderar produktrekommendationer baserat på köpet som precis gjordes.
- Extremt hög öppningsgrad
- Stora möjligheter till merförsäljning
- Öka konverteringen och skapa förtroende genom helt skräddarsydda produkt upplevelser