Om du behöver lite inspiration inför Halloween och kommande e-postmarknadsföringskampanjer har du kommit till rätt ställe. I denna guide ger vi dig tips, tricks och inspiration för att hjälpa dig spika dina Halloweenkampanjer.
Var inte rädd för att spexa till ämnesraden för mycket
Konsumenter får extra många e-postmeddelanden under högtider som Halloween. Använd därför denna möjlighet till att vara kreativ med dina ämnesrader, så att du sticker ut från mängden. Halloween är det perfekta tillfället att verkligen låta sig själv att vara kreativ och använda ämnesrader utöver de vanliga. Använd relevanta emojis, smart ordspel och lockande incitament för att få värdefullt engagemang på dina utskick.
Användning av Emojis i ämnesraden:
Alla vet att det är populärt att använda sig av emojis i sin e-postmarknadsföring och speciellt under högtider. Försök därför att använda dig av emojis som sticker ut från mängden, dvs använd dig inte av den första emojin som dyker upp i huvudet när du tänker på Halloween, utan försök istället att tänka utanför ramarna.
Tänk på följande när du funderar på hur du kan optimera din ämnesrad under Halloween:
- Var lekfull och vågad
- Lägg till ett element av mysterium och intriger för att locka mottagare
- Erbjud värdefulla incitament
- A/B testa dina ämnesrader och använd dig av kundinsikter för att förbättra och optimera
Kreativ email design
Lite designtillägg såsom spindlar och spindelväv i hörnen på dina mail är effektiva subtila justeringar. Försök att hitta den rätta balansen mellan att vara sann mot varumärket och lägga till kreativa Halloween e-mail designelement. Överväg att skapa ”levande” e-postmeddelanden, med festliga färger, säsongsbetonad marknadsföring och engagerande visuella bilder/GIFs.
Här har ni lite inspiration:
Locka med godis eller någon annan liten present
Halloween är ett perfekt tillfälle att uppmuntra till köp genom att använda sig av ”Freebies”. Ett smart och enkelt sätt är att ge bort lite varumärkesstämplat godis tillsammans med en order eller någon annan liten gåva som symboliserar Halloween och ger dina kunder ett leende på läpparna.
E-postmarknadsföring och sociala medier går hand i hand
Halloween är ett bra tillfälle att skapa upp möjligheter att involvera sina kunder genom roliga tävlingar. Här är det utmärkt att låta e-postmarknadsföringen, hemsidan och sociala medier samspela och använda sig av innehåll från tävlingar till att visa upp en företagspersonlighet och skapa ett djupare band med sina kunder.
Halloween är ett perfekt tillfälle att visa dina kunder att du inte bara har de produkter som de behöver, men också att företaget har en personlig och rolig sida. Nästa gång de debatterar vart de ska vända sig, kommer de att komma ihåg de små detaljerna – dekorationerna, godiset, det roliga – som skiljer dig från dina konkurrenter.
Behöver du hjälp att komma igång med din Halloween marknadsföring? Kontakta oss så hjälper vi dig! Har du ännu inte ett Rule konto? Utforska Rule gratis i 30 dagar.