Skapa SMS med Rule och kom igång med framgångsrik SMS-marknadsföring
Med Rules SMS-verktyg kan du skapa, skicka och följa upp SMS utskick. Aldrig har det varit smidigare att skapa och skicka SMS till kunder från datorn, som omedelbart når dina kunder. Rules verktyg för SMS och mobilmarknadsföring kräver ingen installation, utan allt finns komplett i vår mjukvara. Det enda som behövs för att komma igång med framgångsrik SMS-marknadsföring, är en webbläsare och internetuppkoppling. Sedan är det bara att sätta igång! Vi har många års erfarenhet inom SMS och hjälper dig genom alla steg på vägen. Vi erbjuder snabb support och finns alltid till hands när du behöver hjälp. Prova vårt program för SMS och skapa SMS med Rule redan idag.
Skapa SMS i Rules SMS-verktyg
Kanalen SMS är i sin natur en väldigt personlig kanal. Man SMSar oftast med nära familj och vänner, medans man istället kan ha mailkontakt med i princip helt främmande personer. Därför faller det ganska naturligt att jobba med personalisering när du ska skapa SMS och det finns olika sätt att göra det på. Personliga meddelanden genererar i högre engagemang och på så sätt är det lättare att få din kund att agera på något sätt. Det kan vara allt ifrån att klicka på en länk till att ta del av ett erbjudande.
Gör det enkelt att konvertera till din hemsida
SMS marknadsföring har alltid varit populärt, just på grund av sin otroliga öppningsgrad. Något som också växt och blivit allt mer självklart med åren, är den mobila e-handeln. Fler och fler handlar idag direkt i mobilen, istället för att besöka en butik eller handla via sin dator. Det har lett till att SMS blivit en allt mer självklar kanal för att driva konverteringar och trafik till din hemsida och webbutik. När du skapar SMS i Rule, bör du därför se till att dina länkar och rabattkoder är korta, enkla men framför allt tydliga så kunden smidigt kan ta sig till din hemsida som är mobilanpassad.
Inkludera ett stoppord
Mottagaren ska alltid ha en chans att kunna avregistrera sig från din SMS-kommunikation. Att en kund väljer att avregistrera sig kan bero på mycket, ibland en sådan simpel sak som att kunden gjorde ett engångsköp i form av en present och inte själv är intresserad av ditt varumärke. I Rule kan du smidigt sätta upp ett valfritt stoppord som du inkluderar i dina SMS och som ger kunden en chans att avregistrera sig från din kommunikation.
Håll dig kort och koncis
160 tecken är standardlängden för ett SMS, men möjligheten att överskrida det antalet finns fortfarande. Denna begränsning tvingar användaren att hålla sig kort och koncist med sitt budskap. Dock kan många uppleva att begränsningen av så få tecken kan leda till att viktig information uteblir. När du ska skapa SMS i Rule bör du därför fokusera på att säga det viktigaste i ditt SMS först och istället länka vidare till en landningssida som kompletterar med information.