Rule renewed
Det händer spännande saker på Rule! Vi har under förra året, bland andra roliga saker, fokuserat på att utforma en mer rättvis och tydlig varumärkesprofil för Rule. För oss har det varit solklart vad vi som bolag står för, Rules varumärkes-DNA, som genomsyrar alla de beslut vi tagit och kommer fortsätta att ta:
- Utmanande: Utmana och vägleda mot att kommunicera ännu smartare, för ett bättre resultat.
- Hjälpsam: Det primära fokuset på att alltid förmedla en känsla av värme och hjälpsamhet, precis varje steg på vägen.
- Effektivitet: Tidseffektivitet är viktigt för våra kunder – därför utmanar vi hur de kan öka den och jobbar alltid på att ligga steget före med tekniken.
- Kul!: Rule vore inte Rule utan skratt och energi. Vi tror på hårt arbete och dedikation, men också på att man måste få ha kul längst vägen.
Och de löften som grundat och fortsätter att grunda Rule:
- Vi ser till att ditt viktiga meddelande kommer fram, oavsett till vem du vill nå i världen.
- Vi lämnar ingen bakom, till Rule är alla välkomna. Oavsett kommunikationsbehov, digital mognad och extravaganta (kanske ibland t.o.m galna!) önskemål på tekniska lösningar.
- Rule ska alltid vara det smartaste valet, både vad gäller tekniken i vår plattform och den prisbild vi erbjuder marknaden. Innovation präglar allt vi gör och vi värdesätter att utmana digitala traditioner – och leverera avancerade lösningar med en enkel prisbild.
Vi har märkt ett behov från marknaden att tydligare belysa och bättre spegla Rules kärn-DNA i varumärkesprofilen. I vår fortsatta resa som en snabbväxande SaaS scale-up, är det därför ett nödvändigt steg för oss att förnya den.
Vi sammanfattar det med tre viktiga V
Varför en rebranding?
I takt med att plattformen, digitala möjligheterna och de avancerade funktionerna vi bygger växer och utvecklas, tycker vi att det är viktigt med en varumärkesprofil som bättre speglar företagets sanna identitet. Vi vill med den nya grafiska profilen och hemsidan förmedla den färgstarka, dynamiska, smarta, varma och moderna kultur som präglar bolaget.
Då vi växer på den internationella marknaden, är det nödvändigt för oss att även göra vår profilering och språket mer anpassat därefter. Vi vill belysa diversifieringen i vår kundbas, de olika behov som vi tillgodoser och den snabba förändring som sker världen över, som hjälper oss att utveckla vår produkt och vår organisation.
Vad betyder vår nya branding
Att Rule har förstärkt varumärkesprofilen innebär att marknaden, våra kunder och användare, kommer att mötas av en ny hemsida, visuella justeringar i appen och i andra forum. Vi implementerar en livligare färgpalett och ett starkare visuellt uttryck till vårt varumärke, som bättre representerar vilka vi är – Karismatiska individer som jobbar hårt för att vägleda våra kunder mot tillväxt och som alltid erbjuder en hjälpande hand. Det vår nya branding inte innebär är att vi tappar det personliga inslaget som grundat Rule, servicen och förståelsen vi har för våra Rulers. Med en tydligare spegling av vilka vi är och den nyskapande teknologi vår plattform tillhandahåller, hoppas vi att förmedla tillförlitlighet och att förändring är en bra sak!
Vad händer nu framöver?
Vi förväntar oss fortsatta förändringar i världen och i det digitala landskapet. Vi kommer att möta detta genom att fortsätta anpassa oss, lyssna på och tillgodose marknadens behov på det bästa sätt vi kan – fast med en starkare varumärkesprofilering.
Med ett utökat team Rulers bakom produkten och utökade funktioner i plattformen (Som planeras släppas redan nu till våren!): för att du ska kunna leverera ännu smartare och effektivare digital kommunikation, ser vi fram emot att möta framtiden ihop med dig.