Rule lanserar en funktion som ger dig fler alternativ när det kommer till att skapa nya filter. Nu kan du filtrera fram medlemmarnas aktiviteter; se vad de har klickat på och om de har öppnat mejlet. Vilka är deras reaktioner på dina utskick de senaste tre månaderna – reaktioner som kan ge nya affärsmöjligheter?
Filtrera på Klick eller Öppning
Genom att filtrera på medlemsaktivitet får du ytterligare anledning att närma dig kunder som har visat extra intresse – eller de som inte har visat något intresse alls.
Den som har klickat två gånger på en viss artikel eller produkt, eller som har valt speciella kombinationer av länkar att klicka på, är möjligen dina absolut viktigaste kunder. Med smarta filterfunktioner kan du beräkna den formel som passar just din organisation bäst. Vilket är det gyllene snitt som visar exakt vilka medlemsaktiviteter som avslöjar dina kunders beteende?
En medlemsaktivitet innebär att en kund/medlem antingen har öppnat ett mail eller klickat på en viss länk i en kampanj alternativt klickat på ”någon länk över huvud taget” i en automation. Filtret sträcker sig upp till 90 dagar bakåt i tiden.
- Börja med att namnge filtret och vilken/vilka taggar som filtret ska baseras på.
- När du vill filtrera efter medlemsaktivitet så börjar du med att klicka på knappen Ny aktivitetsregel. Då öppnas valmöjligheterna för specialfältet där du kan välja hur du vill filtrera.
- KAMPANJ: Välj Kampanj, välj sedan vilken kampanj filtret ska gälla för, om medlemmen har/har inte, öppnat mailet/klickat på specifik länk och sedan: välj för max hur många dagar tillbaka filtret ska gälla.
- AUTOMATION: Välj Automation, sedan vilken automation filtret ska gälla för, har/har inte, öppnat mailet/klickat på någon länk, max hur många dagar tillbaka filtret ska gälla.
Rule tror och hoppas att du kommer att ha mycket nytta av dina nya filter. Återkom gärna med återkoppling och tankar till support@rule.se på den nya funktionen.