fbpx

Filtrera fram fler kunder i ny Rule-funktion

Rule lanserar en funktion som ger dig fler alternativ när det kommer till att skapa nya filter. Nu kan du filtrera fram medlemmarnas aktiviteter; se vad de har klickat på och om de har öppnat mejlet. Vilka är deras reaktioner på dina utskick de senaste tre månaderna – reaktioner som kan ge nya affärsmöjligheter?

Filtrera på Klick eller Öppning

Genom att filtrera på medlemsaktivitet får du ytterligare anledning att närma dig kunder som har visat extra intresse – eller de som inte har visat något intresse alls.

Den som har klickat två gånger på en viss artikel eller produkt, eller som har valt speciella kombinationer av länkar att klicka på, är möjligen dina absolut viktigaste kunder. Med smarta filterfunktioner kan du beräkna den formel som passar just din organisation bäst. Vilket är det gyllene snitt som visar exakt vilka medlemsaktiviteter som avslöjar dina kunders beteende?

En medlemsaktivitet innebär att en kund/medlem antingen har öppnat ett mail eller klickat på en viss länk i en kampanj alternativt klickat på ”någon länk över huvud taget” i en automation. Filtret sträcker sig upp till 90 dagar bakåt i tiden.


 

  • Börja med att namnge filtret och vilken/vilka taggar som filtret ska baseras på.
  • När du vill filtrera efter medlemsaktivitet så börjar du med att klicka på knappen Ny aktivitetsregel. Då öppnas valmöjligheterna för specialfältet där du kan välja hur du vill filtrera.
  • KAMPANJ: Välj Kampanj, välj sedan vilken kampanj filtret ska gälla för, om medlemmen har/har inte, öppnat mailet/klickat på specifik länk och sedan: välj för max hur många dagar tillbaka filtret ska gälla.
  • AUTOMATION: Välj Automation, sedan vilken automation filtret ska gälla för, har/har inte, öppnat mailet/klickat på någon länk, max hur många dagar tillbaka filtret ska gälla.

Rule tror och hoppas att du kommer att ha mycket nytta av dina nya filter. Återkom gärna med återkoppling och tankar till support@rule.se på den nya funktionen.

Share this article

Testa Rule kostnadsfritt!

Kom igång gratis och lär dig plattformen på nolltid. Bli en riktig Ruler redan idag! Vill du istället ha en genomgång av plattformen? Boka då en kostnadsfri demo!

nyhetsbrev, newsletter
mail i skräpposten

Varför hamnar e-postmeddelanden du skickar i skräpposten?

Att dina e-postmeddelanden hamnar i mottagarens skräppost är ett vanligt problem som påverkar öppningsfrekvens och kundengagemang. Spamfilter blir allt strängare, och även legitima e-postmeddelanden kan ...
Read More
systemintegration

Systemintegration – Vad det är och hur det fungerar

Idag är effektiv hantering av data och system avgörande för framgång. Det är här systemintegration kommer in i bilden. Men vad är egentligen systemintegration och hur ...
Read More
CTA

Så får du dina besökare att klicka på dina Call-to-Actions (CTA)

I den digitala världen är varje klick viktigt. För att driva konverteringar och engagemang krävs effektiva CTA (Call to Actions) som väcker intresse och leder ...
Read More

Explore Rule Free, without even having to register a debit card.

Discover how you, with the help of Rule and smart communication, can drive growth through increased engagement. 

 

  • Pre-made templates and free emails
  • Try our features in your own pace
  • No lock-in period or hidden extra fees

Get a personal demo of Rule

Discover how you can increase digital engagement and growth in a personal demo of our platform.

Kom igång och använd Rule Free helt gratis, på obegränsad tid.

Upptäck hur du med hjälp av Rule och smart kommunikation, kan driva tillväxt genom ökat engagemang. 

 

  • Färdiga mallar och gratis mailutskick
  • Utforska alla våra funktioner i lugn och ro
  • Ingen bindningstid eller dolda extraavgifter

Få en kostnadsfri demo av Rule

Upptäck hur du kan öka digitalt engagemang och tillväxt i en personlig genomgång av Rule.